Entrevista de Laia Balasch per a BTV del dia 11 de novembre de 2010 que podeu consultar aquí.
El diàleg a través del web 2.0 ha estat present a la campanya d'ERC des del seu inici. Entre algunes propostes, el partit ha optat per fer partícips persones anònimes per elaborar els cartells de precampanya, o per obrir un programa electoral col·laboratiu, que admet retocs i propostes.
Novetat de campanya
La precampanya d’ERC es va concebre des de l’inici amb filosofia 2.0: van recollir les experiències vitals de persones anònimes voluntàries que tenien alguna història personal relacionada amb la valentia i les van utilitzar per il·lustrar els cartells. Aquest procés, es recull al web de participació Gent Valenta, des d’on ara proposen una novetat: la possibilitat de personalitzar els cartells d’ERC via web amb imatges d’amics o familiars i enviar-los per correu electrònic.
Un programa electoral wiki
Des del mes de maig i fins a l’octubre, Esquerra va penjar al web Gent Valenta el seu programa electoral en format obert, o wiki, de tal manera que qualsevol ciutadà podia modificar paràgrafs sencers i fer noves aportacions. Els apartats de benestar social i agricultura, van ser els que van rebre més aportacions. Concretament, sobre Agricultura, Ramaderia i Pesca, una aportació sobre la producció integrada es va convertir en aquesta amplicació del programa:
“Impulsarem els sistemes de producció adequats per tal de complir amb els estàndards de qualitat i seguretat alimentària que exigeixen els principals mercats als quals hi exportem la nostra producció. Dotarem de mitjans tècnics i d’investigació suficients per fer un producte de qualitat i competitiu.”
La força del web
Més enllà dels projectes participatius i les xarxes socials, el pilar d’ERC és el seu web. Es tracta del portal més visitat de l’Estat espanyol, pel que fa a webs de partits polítics. Ignasi Llorente, secretari de comunicació d’ERC, ho argumenta en diverses direccions: en defensa la usabilitat i l’intensa activitat que tenen els webs locals.
Recepta d’arròs al Facebook
El candidat d’ERC, Joan Puigcercós, gestiona personalment el seu Facebook: té un aire molt personal i compta amb 4.987 amics. A més d’informació sobre l’activitat política, inclou aspectes de la vida quotidiana, com, per exemple, una recepta d’arròs a la paella. En canvi, el compte de Twitter Puigcercós2010, està dirigit per l’equip de campanya i inclou bàsicament informació del partit. Tot i això, el partit marca una diferència entre els twitts escrits pel propi equip de campanya (signats amb les inicials EC) i els missatges que envia Joan Puigcercós (JP). A més, el candidat d’ERC compta amb una pàgina personal i un bloc.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada